Etableringer og hendelser

En klar posisjon

Lindseth Reklame hadde tidlig en definert visjon om å bli blant de ledende og største reklamebyråene i Midt-Norge. Ikke bare i antall ansatte, men også i omsetning og lønnsomhet.

Med disse nedfelte målene ble det iverksatt en vekststrategi. Etablering av flere avdelinger var ett av virkemidlene. For å komme i posisjon mot mange og store kunder i Trøndelag, var tilstedeværelse en viktig faktor.

Den viktigste kundegruppen ble på 80- og 90-tallet definert til å være kjøpesentrene, og en periode hadde Lindseth Reklame alle kjøpesentre, fra Mo i Rana til Stjørdal, som sine kunder.
Etableringer, svært aktiv markedsføring, og ansettelser av egne selgere/konsulenter var en ny måte å drive byrå på i Trøndelag. Det gjorde sitt til at Lindseth Reklame vant markedsandeler og raskt ble det største byrået i Nord-Trøndelag.

I denne fasen som varte i 13 år, fra 1987 til ca. år 2000, hadde reklamebyrået 20 medarbeidere på det meste.

Ved årtusenskiftet, endret byrået strategi. Alt ble samlet under samme tak på Steinkjer. Kompetansemiljøet i Drivhuset ble etablert og fungerte som en sentral faktor i byråets videre liv. Deler av det opprinnelige målet står fortsatt fast:

 

Lindseth Reklame skal være blant de ledende reklamebyråene
i Midt-Norge.

MILEPÆLER:

1982 : Lindseth Reklame etableres som selskap av tegne- og reklamelæreren Svein Roar Lindseth.
I kombinasjon med lærerjobben ved Thorp og Andersen vgs. i Steinkjer, drives byrået i startfasen fra tilpassede lokaler hjemme i kjelleren. Oppdragsmengden øker raskt. I 1983 tilsettes byråets andre ansatte; bror Trond Even Lindseth. Etter en tid forlates undervisningsstillingen ved skolen. Det satses for fullt på å utvikle selskapet til å bli det ledende reklamebyrået i Nord-Trøndelag.

1984 : Lokaler i Steinkjer sentrum.
I 1984 tilbys byrået nyoppussede lokaler i sentrum av Steinkjer. Utleier er bokhandler Sigbjørn Hougen. Adressen er 2.etasje i Kongens gate 28. Etter et års tid er også lokalene her for små, og byrået får etter hvert hele 4. etasje i bygården til disposisjon. I denne perioden ansettes mange nye medarbeidere. Blant flere som ble ansatt i byrået de påfølgende årene, nevnes noen som fikk ekstra stor betydning for den videre utviklingen i tillegg til Trond Even; Stig Otto Larsen, Vigdis Kvarme Nordtømme, Kjell Westerdahl, Steinar Husby og Wilmi Moe.

1987 : Jæktskippergata 8 bygges.
Sammen med fire andre virksomheter bygde Lindseth Reklame sitt eget næringsbygg i 1987. Adressen var Jæktskippergata 8 på Sørsileiret i Steinkjer. Her ble de skreddersydde lokalene byråets base for videre utvikling og vekst fram til 1993. Da hadde lokalene nok en gang blitt for små i forhold til byråets oppgaver. Blant annet Byggmakkerkjedens store profileringsutfordring som Lindseth Reklame fikk i oppgave å gjennomføre i starten av 90-tallet.

1987 : Avdeling Stjørdal
Daglig leder var Turid Ø. Meyer. Blant hovedkundene var Torgkvartalet Stjørdal, Stjørdal kommune, Trøndersk Landbruk, Duunsmia med flere.

1990 : VideoNor
Tilholdsstedet for VideoNor var på Magneten kjøpesenter på Levanger.
Selskapet ble etablert av Lindseth Reklame og Fotograf Hattrem. Daglig leder var Steinar Husby. Selskapet knyttet til seg den kjente filmfotografen Helge Kjenstad som var kjent fra mange programproduksjoner i NRK. VideoNor hadde som kjerneområde å produsere TV- og informasjonsreklame for både næringsliv og det offentlige. Etableringen skjedde da lokal-tv hadde sine gode år på 80- og 90-tallet.

1990 : Avdeling Levanger
Daglig leder var Kjetil Rabben. Reklamebyrået var samlokalisert med VideoNor og hadde som hovedkunder Magneten kjøpesenter, Sagasenteret Verdal og Aker Verdal.

1993 : Skippergata 11
I 1992 kjøpte Lindseth eiendommen Skippergata 11 på Damsagaområdet i Steinkjer. Anlegget på 3000 kvm ble ombygd til både byrå -og utleieformål. Sommeren 1993 stod huset ferdig oppusset og innflyttingsklart. Huset ble, i tillegg til Lindseth Reklames permanente tilholdssted, også kontorer for mange andre næringsdrivende i regionen. Senere ble merkevaren Drivhuset navnet på dette senteret.

1998 : Avdeling Ytre Namdalen
Daglig leder var Per Arne Sørli. Målet for Lindseth Reklame var å etablere flest mulig kundeforhold i regionen. Ytre Namdalen, med mange spennende virksomheter, var og er fortsatt en region byrået har mange oppdrag i.

1999 : Avdeling Trondheim
Daglig leder var Kjell Berg.

2002 : Kreativ Partner
Lindseth Reklame besluttet ved årtusenskiftet å samle alle virksomheter og kompetanse
under samme tak i sitt eget bygg i Skippergata 11. Byrået endret strategi, fra å være et stort byrå med spisskompetanse på mange fagfelt, til å samle mange og komplementære virksomheter under samme tak. Gjennom denne «klyngedannelsen» med spisskompetente medspillere, ønsket Lindseth Reklame å tilby kundene enda bedre løsninger.
Kreativ partner ble etablert med følgende bedrifter: Lindseth Reklame, Nilsen Marketing & Event, Softdata, Mast reklame og OffsetTrykk.

2004 : Navnet Drivhuset vokser frem
Prosjektet Kreativ Partner var en vellykket satsning. I 16.9.2004 ble navnet endret til DRIVHUSET.
Etableringen skjedde med brask og bram, hvor følgende 6 virksomheter hadde sluttet seg til nettverkskonseptet: Lindseth Reklame, Nilsen Marketing & Event, Softdata, Totalconsult, Mast reklamekontor og fangst reklamebyrå. Fra 6 virksomheter i startfasen, økte antallet til 10, 15 og 20 virksomheter. Per i dag er det vel 20 virksomheter og nær 60 medarbeidere som samarbeider for å kunne tilby det beste for kundene våre.

2004 : Drivhuskonferansen
Drivhuskonferansen ble skapt for å tlby en årlig, inspirerende arena for næringsliv og det offentlige. Samtidig ble prisen «Årets kommunikator» opprettet for å sette fokus på kommunikasjon og merkebygging.