Viktig på web?

Din webside skal innen få sekunder fortelle kunden hva den handler om.  
Du skal kommunisere din kompetanse, signalisere dine verdier, og effektivt formidle ditt budskap til målgruppen.  Hvordan vet du at du har gjort det riktig? Se noe av det vi har levert på web

Har du lagt merke til hvordan enkelte websider virkelig fungerer, mens andre virker så frustrerende, at du forlater dem så raskt du kan? Hvorfor er det slik, og hva kan du gjøre for å unngå at dette skjer med din hjemmeside? Hvordan får du potensielle kunder til å bli værende på din hjemmeside og gjøre det du ønsker at de skal, og hvordan får du dem til å komme tilbake gang etter gang?

Utvikling av ny webside medfører mange vurderinger og flere trinn. Følger du noen enkle prinsipper i prosessen, vil det øke dine sjanser for suksess på internett:

1. Er nettsiden din nyttig?

Ikke start arbeidet med designet før du er helt klar over hva det er du egentlig ønsker med websiden din. Sjekk også hvordan det passer med dine øvrige forretnings- og markedsplaner. Mye tid og energi vil være bortkastet dersom du ikke avklarer disse spørsmålene på forhånd. Tenk på websiden som ett av flere medievalg – den er ikke et mål i seg selv. Men via taktiske markeds-tiltak på internett kan du bidra til å nå dine strategiske mål.

2. Er designet estetisk tiltalende?

En “hjemmesnekret” webside vil sjelden gi signaler om at den representerer et firma det er verdt å satse på. Relevante bilder av god kvalitet og gjennomarbeidet tekst er viktig. Tidsriktig design og gjennomført profil løfter merkevaren din.

3. Er du tydelig nok?

Gjør det enkelt for den besøkende å  finne
fram. Hjemmesiden din må med andre ord være brukervennlig. For å klare dette må du se websiden din gjennom kundens øyne.
Gjør det enkelt for den besøkende å gjøre det du gjerne vil at han skal gjøre.
Her er noen momenter som må ivaretas:

  1. Hvor raskt laster siden? Forskning viser at tar det mer enn 7 sekunder vil den besøkende gå til et annet nettsted.
  2. Er det umiddelbart tydelig, fra et kunde-synspunkt, hva websiden handler om? Er det fokus på et sentralt tema, eller er det så mye informasjon at den besøkende blir forvirret?
  3. Er navigasjonen på siden enkel og naturlig? Risikerer den besøkende å rote seg bort på grunn av linker uten vei tilbake?
  4. Er presentasjonen salgsorientert? Lange detaljorienterte utredninger egner seg ikke som salgsinformasjon. Men å inkludere linker til slik informasjon for spesielt interesserte er selvsagt i orden.

4. Er du tilgjengelig?

Kan den besøkende enkelt finne ut hvem du er, og hvordan han kan kontakte deg? Vi har sett websider som mangler dette, eller der denne informasjonen er godt skjult!

Markedsføring og søkemotoroptimalisering. Uten markedsføring av websiden får du ingen kunder. Sørg for å bli funnet. Hvordan skaper du kundelojalitet over web? Internett gjør det mulig å kommunisere toveis med kunden. Vi tilbyr en rekke løsninger som vil gi deg henvendelser og skape muligheter for salg.

5. Teknisk løsning?

Hvilken teknisk løsning som er riktig for
deg, kommer an på dine ønsker om web-sidens funksjoner. Ønsker du hyppige opp-dateringer? Butikk på nett? Blog?
I samarbeid med vår programmerer hjelper vi deg å finne riktig plattform.

Vi leder prosjektet

Et webprosjekt kan inkludere flere parter og kan være en sammensatt leveranse. Lindseth tar på seg prosjektlederrollen – fra start til mål.

Se noe av det vi har levert på web