Case InnoCamp – Fra ide til form
Case InnoCamp – Fra ide til form
Gjennom en del år arbeidet fremsynte nøkkelpersoner i Steinkjer med ideen om å skape en innovasjonscampus som skulle huse Nord universitet og ulike bedrifter og institusjoner. De ønsket å etablere en unik samlokalisering mellom akademia, forskning og næringsliv.
Bakgrunnen var at Steinkjer kommune, i samarbeid med Høgskolen i Nord-Trøndelag (i dag Nord universitet), ønsket å fremme regional utvikling og løfte fram Steinkjer som universitetsby. Universitetet, forskningsmiljøet og aktører fra næringslivet så nytten og mulighetene i samarbeid og samlokalisering. Den grunnleggende ideen var kunnskapstriangelet med samhandling og innovasjon mellom utdanning, forskning og næringsliv.
Åpen innovasjon forutsetter faglig innsikt fra nyskapende forskning i kombinasjon med produksjonskapasitet og markedsinnsikt.
Lindseth reklame hadde unike erfaringer gjennom etableringen av Drivhuset i årene etter millenniumskiftet. Vårt miljø – med Svein Roar Lindseth i spissen – ble engasjert til å lede kulturprosessene. Dette for å etablere felles visjon og en helhetlig merkevareplattform, samt at det nye miljøet skulle være best mulig forberedt til å utløse samhandling. Hovedoppgaven var å tilrettelegge for kulturelt fellesskap og åpen innovasjon. Vi flyttet sammen høsten 2019.
Skolegata 22, 7713 Steinkjer
[email protected]
Tlf.: 74 13 50 00
Åpningstider: Hverdager 08-16
Lokalisert på